Exempelbanken
VGU Tätort - Vägförbättring genom Rydal

Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan
Trafikplan

ID-nummer: 031029O358
Kommun: Mark
Väg nr./Gatunamn: Lv 1625
År: 2003
Kontaktpersoner: Joakim Elfving
Kommentarer

Arvelius: Busshållplatsen med plattor, pollare och mjukt gupp är bra. När cykeltrafiken är separerad och omfattande bör cykelbanan dras bakom väderskyddet.   Moberg: Vid övergångsställen bör passagen för rullstolsburna ha minst 90 100 cm bredd. Beträffande detaljutformning av plattform se VGU Sidoanläggningar moment 1.1.6 och VV Publikationen Busshållplatser, exempel, råd och detaljer.

Övrig information

Åtgärder och mätningar : Punkt 1: 205m syd lv 1625, ca 25 meter söder om övergångsställe vid skola. Punkt 2: 485m syd lv 1625, höjd med det mittersta av de södra bostadshusen. Punkt 3: 940m syd lv 1625, ca 15 meter norr om övergångsställe

Före Efter
Högsta tillåten hastighet (km/t) 50 50
Mätår ÅDT 0 0
Före åtgärd (Beskrivning av platsen)

Upphöjning, Avsmalning, Kollektivtrafikåtgärder, Estetisk upprustning, Gång eller cykelpassage, Handikappsanpassning, Attraktiva GC-vägar.

Åtgärd (Beskrivning av åtgärden)

Rydal är ett gammalt brukssamhälle med genuin miljö och en gammal textilfabrik som numera är ett textilmuseum. Samhället har stort kulturhistoriskt intresse och åtgärderna har gjorts med tanke på miljön. Viss återhållsamhet med materialval har gjorts och

Efter åtgärd (Effekter och erfarenheter)

Rydal är ett gammalt brukssamhälle med genuin miljö och en gammal textilfabrik som numera är ett textilmuseum. Samhället har stort kulturhistoriskt intresse och åtgärderna har gjorts med tanke på miljön. Viss återhållsamhet med materialval har gjorts och

Skapad av CGI 2016 | Databasinnehåll © Trafikverket, Sveriges Kommuner och Landsting och Riksantikvarieämbetet.